1. Firma podmiotu.
Salveo Medical Care Katowice spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zabrzu, ul. Tarnopolska 69, 41-807 Zabrze, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach Wydział X Gospodarczy KRS pod numerem: KRS 0000904418, REGON 389101923, NIP 6482804466.
2. Cele i zadania podmiotu.
Celem działalności podmiotu leczniczego Salveo Medical Care Katowice spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zabrzu jest udzielanie świadczeń zdrowotnych służących ratowaniu, przywróceniu i poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykonywania.
Do zadań należy udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii oraz z zakresu medycyny estetycznej.
Zadaniem podmiotu w zakresie działalności fizjoterapeutycznej jest:
Nadto zadaniem podmiotu jest:
3. Struktura organizacyjna.
W skład podmiotu leczniczego wchodzi jeden Zakład Leczniczy zlokalizowany w Katowicach pod nazwą Salveo Centrum Aktywnej Rehabilitacji pod adresem: ul. Chorzowska 216, 40-101 Katowice
W zakładzie leczniczym istnieją następujące komórki organizacyjne:
a) recepcja;
b) pracownia fizjoterapii
c) fizjoprofilaktyki
d) kinezyterapii
e)masażu leczniczego
Nie wyodrębnia się kierowników wymienionych komórek organizacyjnych. Funkcję kierownika każdej komórki organizacyjnej pełni Dyrektor Zakładu Leczniczego, którym jest równocześnie Prezes spółki prowadzącej Zakład Leczniczy.
4. Rodzaj działalności leczniczej.
Podmiot wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne z zakresu fizjoterapii i fizjoprofilaktyki, masażu leczniczego oraz udziela świadczeń zdrowotnych on-line.
5. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych.
Salveo Centrum Aktywnej Rehabilitacji pod adresem: ul. Chorzowska 216, 40-101 Katowice
6. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
Udzielanie świadczeń zdrowotnych odbywa się w ramach specjalistycznej opieki ambulatoryjnej w ramach podmiotu i komórek organizacyjnych.
Prawa i obowiązki pacjenta.
6.Ochrony danych osobowych.
2.Pacjent zobowiązany jest stosować się do wszystkich zaleceń i wskazówek fizjoterapeutów oraz pozostałego personelu.
7. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych.
W poszczególnych komórkach organizacyjnych wykonuje się:
a) Pracownia fizjoterapii : diagnostykę/badanie oraz terapię manualną i techniki mięśniowo -powięziowe w jednostkach chorobowych z zakresu : ortopedii, neurologii, reumatologii takich jak dolegliwości bólowe kręgosłupa i stawów, urazy, złamania, zaburzenia nerwów obwodowych, choroby stawów.
b) Pracownia fizykoterapii : zabiegi fizykalne stosowane w jednostkach chorobowych z zakresu ortopedii, neurologii, reumatologii.
c) Pracownia kinezyterapii : ćw. w odciążeniu, ćw. oporowe, ćw. stabilizacyjne, ćw. propriocepcji, trening motoryczny w urazach oraz zaburzeniach mięśniowych i kostno-stawowych narządu ruchu.
d) Pracownia masażu : masaż leczniczy, drenaż limfatyczny, masaż sportowy, terapia powięziowa, terapia punktów spustowych – w dolegliwościach bólowych oraz w urazach mięśniowych i kostno-stawowych narządu ruchu w jednostkach chorobowych z zakresu ortopedii, neurologii, reumatologii.
W razie dostrzeżenia przez fizjoterapeutę lub innego pracownika niepokojących go objawów stanu zdrowia pacjenta, niezwłocznie informuje o tym fizjoterapeutę prowadzącego w celu podjęcia właściwych działań.
Do zadań komórek organizacyjnych należą w szczególności:
a) prowadzenie porad specjalistycznych, diagnostyki i zabiegów leczniczych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną,
b) zapewnienie pacjentom kompleksowej ambulatoryjnej opieki medycznej,
c) zapewnienie prawidłowej i ścisłej współpracy z innymi komórkami i podmiotami medycznymi,
d) dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego,
e) działanie na rzecz właściwego wykorzystania czasu pracy i potencjału pracowniczego,
f) podnoszenie kwalifikacji zawodowych personelu medycznego,
g) systematyczne wprowadzanie standardów postępowania w poszczególnych jednostkach chorobowych oraz podnoszenie jakości opieki medycznej,
h) przestrzeganie praw pacjenta określonych w karcie praw i obowiązków pacjenta,
i) prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
j) współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie obowiązków administracyjno-organizacyjnych oraz finansowych,
k) prowadzenie wymagalnych rejestrów medycznych,
l) realizowanie obowiązków nałożonych aktami wewnętrznymi obowiązującymi w placówce,
m) przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie gromadzonych informacji,
n) realizacja innych zadań wskazanych przez Dyrektora jednostki organizacyjnej.
W realizacji swoich zadań jednostki organizacyjne mogą współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi, instytucjami ubezpieczeniowymi i innymi instytucjami, których statutowym zadaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.
8. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą.
Salveo Medical Care Katowice w swojej działalności nie współpracuje z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą.
9. Wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej.
Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentom lub osobom przez nich pisemnie upoważnionym do wglądu do dokumentacji medycznej za życia pacjenta lub po jego śmierci, zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie z dnia 6.11.2008 r. z późniejszymi zmianami o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Salveo Medical Katowice Sp. z o.o. pobiera opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej pacjentom, osobom przez nich upoważnionym, oraz podmiotom i instytucjom uprawnionym zgodnie z komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 10 sierpnia 2021r. – załącznik nr.1.
Wgląd do dokumentacji medycznej na miejscu jest zwolniony ze wszelkich opłat.
10. Organizacja procesu udzielenia świadczeń w przypadku pobierania opłat.
W przypadku świadczenia zdrowotnego odpłatnego, pacjent przed rozpoczęciem udzielania tego świadczenia ma prawo poznać jego cenę.
Świadczenia zdrowotne odpłatne mogą być realizowane na podstawie umowy z innym podmiotem, w tym towarzystwem ubezpieczeniowym lub w ramach indywidualnego rozliczenia z pacjentem.
W przypadku świadczeń odpłatnych finansowanych indywidualnie, pacjent ma możliwość uregulowania należności za usługę przed jej rozpoczęciem lub niezwłocznie po jej zakończeniu.
Zapłata za wykonane odpłatne świadczenia zdrowotne może być dokonana wpłatą gotówkową za pokwitowaniem, przy użyciu terminala płatniczego lub przelewem na wskazany rachunek bankowy.
Każda indywidualna wpłata pacjenta musi zostać wprowadzona przez pracownika do kasy fiskalnej, a pacjent musi otrzymać paragon fiskalny.
Na życzenie pacjenta, każdorazowo za zrealizowanie odpłatnego świadczenia zdrowotnego, wystawiana jest faktura, wówczas pacjent zamiast paragonu fiskalnego otrzymuje fakturę.
11. Wysokość opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych innych niż finansowane ze środków publicznych.
Opłaty mogą być pobierane od pacjentów za świadczenia medyczne lub czynności administracyjne. Za czynności administracyjne rozumie się:
Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne inne niż finansowane ze środków publicznych podana jest pacjentowi przed udzieleniem świadczenia, zgodnie z obowiązującym cennikiem.
Opłaty za czynności administracyjne są pobierane zgodnie z załącznikiem nr 1.
12. Sposób kierowania jednostkami/komórkami organizacyjnymi.
Zakres obowiązków Zarządu oraz personelu medycznego.
13. Postanowienia końcowe.
Jedna strona wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej maks. 0,002 | 12,31 zł |
Jedna strona kopii dokumentacji medycznej maks. 0,00007 | 0.43 zł |
Sporządzanie wyciągu, odpisu, kopii dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych maks. 0,0004 | 2,46 zł |
Adres
ul. Marszałkowska 1
Warszawa, 00-500
Godziny
Poniedziałek—Piątel: 9:00–17:00
Sobota & Niedziela: 11:00–15:00
Może to być dobre miejsce, aby przedstawić siebie i swoją witrynę lub wymienić zaangażowane osoby.
Adres
ul. Marszałkowska 1
Warszawa, 00-500
Godziny
Poniedziałek—Piątel: 9:00–17:00
Sobota & Niedziela: 11:00–15:00